Berita Auto

Akhirnya … Toyota 86 Turbo Dengan 260 bhp Sedang Dibangunkan

Berita baik untuk peminat BRZ dan 86 kerana  Toyota dan Subaru hampir akan mengesahkan bahawa mereka sedang membangunkan kereta sport generasi 86 dan BRZ seterusnya, dengan kemungkinan pelancaran pada tahun 2021 atau lebih cepat jika suara peminat bertambah memintanya. Kedua-dua kereta baru dilaporkan mempunyai lebih kuasa, pengendalian yang lebih baik dan ciri keselamatan yang baharu.

Kedua-dua  sports coupe pacuan belakang akan menukar enjin 2.0 liter semasa kepada satu dengan anjakan 2.4 liter yang lebih besar. Generasi 86 dan BRZ baharu juga akan mempunyai pusat graviti yang lebih rendah, yang akan diterjemahkan kepada peningkatan kestabilan yang sudah mengagumkan kereta ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Enjin 2.4 liter yang dikhabarkan adalah enjin turbocharged dengan 260bhp yang mengagumkan yang akan memberikan kuasa terbaik segmen 86 dan BRZ yang bersaiz padat dan ringan.

Jurutera Toyota, Tetsuya Tada, bagaimanapun baru-baru ini mengulas bahawa 86 dan BRZ yang lebih berkuasa dan turbocharged dari itu, tidak mungkin kecuali adanya model generasi yang semua baharu.

Previous post

Paul Singer Melabur Dalam Hyundai Group

Next post

Persembahan Muzik, Makanan Dan Permainan Di BMW Motorrad Nightfuel 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *