Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

5 Sebab Kenapa Malaysia Perlu Pikap Mercedes X-Class

Kami baru mendapat berita dari sumber kami di tiga jenama bintang yang menunjukkan bahawa Mercedes-Benz X-Class tidak dirancang untuk Malaysia dalam masa terdekat. Alasannya tidak lengkap tetapi kita rasa kita perlu berkongsi beberapa pandangan tentang mengapa trak pikap mewah ini perlu dilancarkan oleh Mercedes-Benz di Malaysia.

1. Apabila Ford merancang untuk melancarkan Ranger Wildtrak 3.2 mereka fikir ianya tidak akan laku. Ternyata mereka salah dan Wildtrak telah dan terus menjadi jualan terbaik untuk Ford.

2. Ford kini mempunyai rancangan untuk melancarkan Raptor dengan harga yang dijangka mungkin hampir RM199k. Ianya akan bersaorangan di atas. Jadi kenapa tidak ada pesaing dari Jerman.

3. Terdapat cukup perniaga kayu-kayan, pembinaan dan towkay perniagaan menggunakan trak pikap premium semasa dan tidak lama lagi mereka perlu menaik taraf …… pilihan logik akan menjadi trak super atau trak mewah seperti X-Class.

4. Orang kaya Malaysia sayang ladang durian dan kebun kecil mereka di dataran tinggi. Memiliki trak pikap mewah untuk dibeli akan sangat menggembirakan mereka untuk memarkirnya di sebelah S400e dan GLE mereka.

5. Terdapat urban koboi yang mencari-cari kenderaan macho (mereka tidak mampu membeli G-Wagen) yang mempunyai kesambungan kabin untuk menyamai apa yang disediakan A-Class dan C-Class …… tetapi mereka memerlukan eksterior macho dan X-Class ini akan menjadi pilihan mereka. Ini adalah kekosongan yang ditinggalkan oleh Defender Land Rover yang ikonik.

Oleh itu, dengan sebab-sebab di atas, kami merasakan bahawa X-Class akan menemui busuk-busuk, 4,000-5,000 pelanggan pada tahun pertama jualan dan membolehkan Mercedes-Benz meluaskan jurang kejayaan mereka ke atas saingan dengan lebih daripada 50% pada tahun yang akan datang .

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Kemerosotan Ekonomi? Mercedes Peroleh Suku 1 Terbaik Dengan 3,335 Pembeli

Next post

Peluang Untuk Miliki Satu-satunya BMW M3 30 Years American Edition

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *