Bisnes

Volvo Cars Melancarkan Dana Pelaburan Untuk Memulakan Start-Up Teknologi

Volvo Cars, pembuat kereta premium, telah melancarkan dana pelaburan baru yang bertujuan untuk melabur dalam start-up teknologi berpotensi tinggi di seluruh dunia. Matlamat Volvo Cars Tech Fund adalah untuk melabur dalam trend teknologi strategik yang mengubah industri, seperti kecerdasan buatan, elektrifikasi, pemanduan autonomi dan perkhidmatan mobiliti digital. Pelaburan strategik pertama sebagai sebahagian daripada Tech Fund adalah pelaburan ke sebuah syarikat teknologi yang berpangkalan di California yang membangunkan sensor canggih, yang menggambarkan kehadiran Volvo Cars yang semakin meningkat di hab teknologi Silicon Valley.

Syarikat-syarikat akan mendapat faedah dalam beberapa cara dari penyertaan oleh Volvo Cars Tech Fund. Selain daripada persatuan dengan salah satu pengeluar kereta premium terkemuka di dunia,  start-up boleh mendapatkan keupayaan untuk mengesahkan teknologi mereka dan mempercepatkan kadar pencapaian pasaran produk.

Lebih-lebih lagi, start-ups mungkin mempunyai peluang untuk mendapat manfaat daripada akses unik Volvo Cars ke pasaran kereta China, yang terbesar, serta akses yang berpotensi kepada rangkaian global rakan kongsi automotif dan teknologi Volvo Cars.

Pelancaran Volvo Cars Tech Fund merupakan sebahagian daripada usaha berterusan untuk inovasi oleh Volvo Cars dan mempercepat transformasi digital syarikat. Tahun lalu Volvo Cars menubuhkan sebuah organisasi digital di Silicon Valley, menyediakan pusat graviti tambahan untuk perkembangan teknologi dan perkhidmatan syarikat.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pada musim gugur tahun 2017, Volvo Cars juga memperoleh aset dan kakitangan penting Luxe, perkhidmatan premium dan perkhidmatan concierge di Amerika Syarikat. Pengambilalihan ini memberikan rangsangan utama kepada pembangunan perkhidmatan digital Volvo Cars.

Previous post

Jangan Lupa Parti Hujung Minggu Renault Esok!

Next post

Hanya 108 Unit Stelvio Quadrifoglio Edisi Nürburgring

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *