Bisnes

Mazda Dan Toyota Akan Menjalankan Kilang Bersama Di A.S.

Mazda Motor Corporation dan Toyota Motor Corporation telah menubuhkan syarikat usaha sama baru mereka “Mazda Toyota Manufacturing, U.S.A., Inc.” (MTMUS) yang akan menghasilkan kenderaan di Huntsville, Alabama bermula pada tahun 2021.

Kilang baru itu akan mempunyai kapasiti untuk menghasilkan 150,000 unit model crossover Mazda yang akan diperkenalkan baru ke pasaran Amerika Utara dan 150,000 unit Toyota Corolla. Kemudahan ini dijangka dapat menghasilkan sehingga 4,000 pekerjaan. Toyota dan Mazda melabur $ 1.6 bilion ke atas projek ini dengan sumbangan pendanaan yang sama.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pegawai Eksekutif Mazda, Masashi Aihara, yang akan menjadi presiden MTMUS berkata, “Dengan menggabungkan teknologi dan budaya korporat yang terbaik, Mazda dan Toyota bukan sahaja menghasilkan kereta berkualiti tinggi tetapi juga mewujudkan pekerja loji yang bangga bekerja dan menyumbang kepada pembangunan ekonomi tempatan dan industri automotif. Kami berharap kereta yang dibuat di kilang baharu ini akan memperkayakan kehidupan pemilik kenderaannya dan menjadi lebih daripada sekadar alat pengangkutan. ”

“Kilang baru ini, yang akan menjadi kemudahan pembuatan Toyota ke-11 di Amerika Syarikat, bukan sahaja mewakili komitmen berterusan kami di negara ini, tetapi juga faktor utama dalam meningkatkan daya saing pembuatan di AS kami,” kata Hironori Kagohashi, pengurus besar eksekutif daripada Naib Presiden Eksekutif Toyota dan MTMUS. “Kami komited untuk merealisasikan loji yang sangat berdaya saing dan menghasilkan kenderaan dengan kualiti terbaik untuk pelanggan dengan menggabungkan kepakaran pembuatan Toyota dan Mazda dan memanfaatkan sinergi usaha sama itu. Berdasarkan daya saing ini, kami akan berusaha untuk menjadi kilang terbaik di bandar yang akan disayangi oleh kampung halaman kami, ” tambah beliau.

Dengan kerjasama Alabama dan bandar Huntsville, MTMUS tidak lama lagi akan memulakan persiapan tanah untuk loji baru dan pembinaan penuh loji itu dijangka bermula pada tahun 2019.

 

Previous post

VW Group Berhenti Menggunakan Kuasa Arang Batu

Next post

Range Rover Sport SVR Kalahkan Ferrari 458 Italia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *