Bisnes

Hamilton Dan Bottas Rasmi Pusat Penyelidikan PETRONAS US$60 Juta Di Itali

Lewis Hamilton dan Valtteri Bottas hari ini membuka pusat Research & Teknologi (R & T) Global PETRONAS bernilai US$60 juta di Turin, Itali. Bertindak sebagai hab global untuk aktiviti R & T PETRONAS Lubricants International (PLI), pusat ini akan menjadi rumah kepada kemahiran dan kepakaran ujian teknologi automotif dan industri PLI.

PLI bertanggungjawab untuk reka bentuk, pembangunan dan penyampaian Fluid Technology Solutions (FTS) yang telah memacu Mercedes-AMG Petronas Motorsport ke empat kejohanan Pemandu dan Pembina F1 berturut-turut.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Lewis dan Valtteri disertai oleh Toto Wolff dan Andy Cowell di kemudahan canggih itu, yang akan memainkan peranan penting dalam pembangunan bahan api bagi generasi enjin kereta jalan raya yang berikutnya menggunakan teknologi yang diuji dan terbukti di landasan perlumbaan .

Turin adalah pusat kecemerlangan R & T terkini yang PLI telah tubuhkan di seluruh dunia, menyertai pelaburan $ 100 juta dalam loji pengadun pelincir dan pusat R & T satelit untuk pelincir motosikal di Patalganga di Maharashtra, India, dan 50 peratus kepentingannya di Pusat Research & Development (R & D) Guangxi Nanning Yuchai PETRONAS Lube Co Ltd di wilayah Guangxi China.

 

Previous post

Defender Ikonik Land Rover Masih Di Jual

Next post

Ford Fiesta ST 2019 Lebih Tangkas Dengan Kelengkapan Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *