Berita Auto

XC60 Adalah Secara Rasmi Kereta Paling Selamat Yang Pernah Dibuat Volvo

Volvo Cars ‘XC60 telah dinobatkan sebagai off-roader yang terbaik, dan kereta dengan prestasi keseluruhan terbaik 2017 dalam anugerah keselamatan kelas Euro NCAP 2017 yang berprestij.

XC60 menjaringkan 98 peratus hampir sempurna dalam kategori Dewasa dan dalam kelas Off-Road Besar, menunjukkan kelebihan yang jelas dalam Safety Assist dengan skor 95 peratus – 20 mata peratusan lebih tinggi daripada  pesaing Off-Road Besar yang terdekat – menggariskan kedudukan Volvo Cars sebagai peneraju dalam keselamatan automotif.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

“XC60 baru adalah salah satu kereta Volvo paling selamat yang pernah dibuat,” kata Malin Ekholm, Naib Presiden, Volvo Cars Safety Center. “Ia penuh dengan teknologi baru yang direka untuk membantu para pemandu, untuk membantu melindungi penghuni kenderaan dan pengguna jalan lain, seperti pejalan kaki dan penunggang basikal, serta mengurangkan risiko perlanggaran.

Kami bangga bahawa komitmen berterusan kami untuk membuat inovasi ciri-ciri keselamatan baru telah diiktiraf dengan satu lagi penghargaan Euro NCAP Terbaik dalam Kelas untuk Volvo Cars. ”

 

Previous post

General Motors Juga Akan Elektrik Untuk Bersaing Dengan Toyota & Daimler

Next post

Kia Forte 2019 akan tampil lebih sofistikated

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *