Konsep / Lakaran / Intipan

SUV EV Penuh BYTON Akan Dihargakan Dari USD45,000

Syarikat baru dari Nanjing China, memperkenalkan kenderaan konsep sulungnya di CES Ahad lepas. SUV ini adalah crossover elektrik yang berfokuskan sambungan. BYTON sedang membina kereta elektrik penuh mereka dari bawah ke atas. Mereka berhasrat untuk menjadi perintis global dalam era mobiliti bersambung dengan masa yang akan datang dengan mereka bentuknya sebagai peranti pintar sepenuhnya.

Pengumuman BYTON datang satu tahun selepas Faraday Future membuat percikan hebat di CES, hanya untuk melipatgandakan cita-cita dalam masa beberapa bulan. Dengan skrin infotainment luas 49 inci dan tempat duduk boleh laras individu, konsep Byton memberi tumpuan kepada keselesaan dan utiliti yang berpatutan dan bukannya pengalaman memandu mewah.

“Byton pertama kami sebenarnya adalah ruang digital berteknologi tinggi,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Byton, Carsten Breitfeld.

BYTON diketuai bekas eksekutif BMW Carsten Breitfeld dan ketua Infiniti China Daniel Kirchert.

BYTON yang baru-baru ini membuka pejabat di Silicon Valley, merancang untuk menjual kenderaan pertamanya di China pada 2019, dan memulakan penjualan di A.S. dan Eropah sejurus selepas itu. Kenderaan pertama syarikat akan dimodelkan konsep CES, yang dikatakan syarikat itu mengandungi 85% daripada reka bentuk dan bahagian yang sama sebagai kenderaan pengeluaran.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

EV crossover utama ini, yang mana pelanggan boleh menempah mulai 7 Januari 2018, akan mula dijual kira-kira USD45,000, dengan trim tahap kemasukan yang akan mempunyai jarak 250 batu (400 km), dan trim mewah dengan jarak 325 batu.

 

Previous post

Kia bakal dedahkan Niro EV di CES Las Vegas

Next post

Pelekat Cukai Jalan Malaysia Tidak Melekat!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *