Berita Auto

Land Rover Discovery Baharu Debut Di Malaysia

Jaguar Land Rover (Malaysia) telah melancarkan Discovery baharu ke pasaran Malaysia hari ini. Model generasi kelima dari arkitek SUV bersaiz kuat, selamat dan ringan Landre, memberikan keselesaan dan kesesuaian yang tiada tandingan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Discovery baharu ini mentakrifkan semula SUV yang besar, yang telah merevolusikan SUV premium yang sangat digemari, sangat serba boleh dan hebat.

SUV tiga baris, tujuh tempat duduk berukuran 4,970mm panjang, 2,220mm lebar (cermin buka) dan 1,846mm tinggi, adalah pendamping gaya hidup aktif keluarga yang muktamad.  Tempat duduk stadium Discovery dengan bumbung yang tersendiri yang memastikan semua penumpang menikmati penglihatan hadapan yang baik dan keselesaan jarak jauh yang tidak dapat ditandingi.

DISCOVERY - EXTERIOR

Discovery baharu juga menawarkan pemandu pemanduan serba yakin kerana Command Driving Position yang telah dinaikkan, pengendalian mudah dan teknologi casis yang dipertingkatkan. Selain itu, ia juga dilengkapi dengan InControl Touch Pro, yang menyediakan sambungan yang lebih besar berbanding sebelum ini termasuk akses kepada pelbagai aplikasi, navigasi satelit serta kawalan kenderaan melalui paparan skrin sentuh resolusi tinggi 10-inci yang dikemas kini.

DISCOVERY - INTERIOR1

Dikuasakan enjin Td6 diesel 3.0 liter V6 dengan 258PS, enjin tunggal turbo mempunyai peredaran semula ekzos tekanan rendah, pam minyak dua peringkat dan muncung penyuntik bahan api yang disemak. Enjin 258PS memberikan prestasi yang lebih baik berbanding sebelum ini dan penanda aras pecutan 0-100 km / j  hanya mengambil masa 8.1 saat – pengurangan sebanyak 1.3 saat. Dengan torsi 600Nm yang besar yang ditawarkan, diesel Td6 baru menyampaikan penghalusan pelayaran santai dan menawan keupayaan semua kawasan

DISCOVERY - INTERIOR2

Harga ialah RM729,800 * dengan 5 tahun jaminan dan perkhidmatan percuma serta 3 tahun bantuan pinggir jalan percuma.

* Harga termasuk 6% GST, tidak termasuk cukai jalan, pendaftaran dan insurans. 5 orang pelanggan pertama yang membeli Discovery baharu akan diberi baucar aksesori RM5,000. Aksesori Land Rover asli  juga dilindungi oleh jaminan selama 12 bulan. Aksesori yang dipasang dalam tempoh satu bulan atau 1,600km (mana yang lebih awal) penyerahan Discovery baharu akan dilindungi dengan jaminan kenderaan.

Jaguar Land Rover Malaysia akan menganjurkan ‘Discovery Day’ pada 13 dan 14 Januari 2018 di Sime Darby Auto Connexion Petaling Jaya dan SISMA Auto Glenmarie serta di SISMA Auto Penang pada 20 dan 21 Januari 2018. Acara eksklusif ini adalah melalui undangan sahaja. Pelanggan yang berminat boleh menghubungi bilik pameran masing-masing untuk mendaftarkan minat mereka.

Untuk maklumat lanjut sila layari www.landrover.com.my atau kunjungi bilik pameran Land Rover – Sime Darby Auto Connexion Petaling Jaya (03-7946 3800), SISMA Auto Glenmarie (03-5569 3311) dan SISMA Auto Penang ( 04-226 2279).

DISCOVERY - DYNAMIC_ROAD2

Previous post

Porsche Sekali Lagi Capai Rekod Baharu Penghantaran

Next post

Yamaha MT-09 2018 terjah pasaran Malaysia - RM47,388

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *