Bisnes

BMW Thailand Berkembang Pantas. Paling Pantas Di Dunia …… Malaysia?

Didorong oleh kejayaan 3-Series, BMW Thailand telah meningkatkan nombor jualannya dari 7,000 unit setahun pada 2016 kepada lebih 10,000 unit tahun 2017 menjadikannya negara yang paling pesat berkembang bagi jenama dari segi peratusan.

Rakyat Malaysia membeli kira-kira 10,000 buah BMW pada tahun 2017 dan ini juga mengagumkan memandangkan saiz populasi kita dengan bilangan penduduk Thai tetapi pertumbuhan tahun ke tahun yang kecil tahun ini, kejayaan jualan BMW Malaysia tersekat kerana persaingan kuat dari Mercedes-Benz yang telah melihat lonjakan besar dalam jualan dalam tempoh 12 bulan yang lalu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

2018 boleh melihat pergerakkan positif untuk BMW Malaysia dengan pelancaran SUV X2, plug in 530e hybrid dan hybrid plugin baharu yang lain dengan harga jualan yang akan gerakan logam mereka lebih laju daripada goreng pisang panas.

Mercedes-Benz tidak akan duduk diam dengan kejayaan mereka kerana mereka juga akan memperkenalkan lebih banyak kereta dan varian tempatan dan terdapat beberapa kejutan yang akan merangsang rakyat Malaysia kelas tengah untuk memandu pulang bintang tiga ini. Ia akan menjadi tahun yang hebat untuk jenama kereta mewah dan yang lain akan hanya duduk di opis dan menulis ceritanya.

 

Previous post

Ssangyong Actyon Pikap Kembali ...... Belum Lagi Untuk Malaysia

Next post

Lagi Pengumuman Harga Kereta Di Indonesia. Kali Ini Daihatsu Terios Semua Baharu.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *