Konsep / Lakaran / Intipan

Honda Insight Dihidupkan Kembali Dengan Versi Semua Baharu Ini

Honda Insight sepatutnya bersara sepenuhnya selepas model terakhir yang dikeluarkan di seluruh dunia. Kini berita baru dikeluarkan bahawa Honda akan menghidupkan semula nama Insight dan satu lagi Insight semua  baharu akan dilancarkan.

Prototaip Insight akan membuat debut dunianya di Pameran Auto Antarabangsa Amerika Utara 2018 di Detroit sebagai pendahulu kepada Honda Insight 2019 yakni sebuah sedan lima-penumpang yang bergaya, yang akan diletakkan di atas Civic dalam barisan kereta penumpang Honda. Insight baru menggunakan  sistem hibrid dua-inovatif Honda generasi terbaru dan akan dilancarkan pada musim panas 2018 sebagai kenderaan elektrik terbaru dalam barisan Honda

Diperkenalkan pada tahun 1999, Insight generasi pertama adalah kenderaan hibrid pertama di Amerika dan adalah technological tour de force dengan aerodinamik yang optimum dan struktur aluminium yang ringan. Hasilnya, Insight 2-pintu yang dilancarkan sebagai kenderaan bahan bakar berasaskan bahan bakar EPA yang cekap bahan bakar dengan penarafan lebuh raya sebanyak 70 batu segelen. Ia adalah kenderaan Honda yang pertama menggunakan sistem hibrid Honda Integrated Motor Assist (IMA).

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

 

Previous post

Yamaha Mahu Bina Motosikal Elektrik

Next post

7 Perkara Istimewa Tentang BMW 740Le xDrive

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *