Gaya Hidup

Mercedes-Benz Vans Melabur USD50 Juta Dalam Usaha Sama Baru Dengan Via

Mercedes-Benz Vans memasuki sektor ride-sharing. Untuk tujuan ini, bahagian van Daimler AG menubuhkan usahasama dengan syarikat startup AS Via. Daimler Mobility Services juga bergabung dengan pelabur strategik di Via. Deklarasi yang sama telah ditandatangani hari ini di Stuttgart.

Tidak seperti syarikat-syarikat ride-hailing  yang lain, Via telah memfokuskan diri untuk membangunkan, dari mula, kepada penyelesaian menunggang bersama on-demand. Algoritma  pintar Via menyokong pengangkutan awam pintar, yang membolehkan sistem transit massa dinamik yang mengurangkan jumlah lalu lintas di kawasan bandar. Perpaduan teknologi dengan kejuruteraan Mercedes-Benz Vans mencipta gabungan yang sempurna untuk ride-sharing yang cekap, terjangkau dan mampan. Sebagai sebahagian daripada kerjasama ini, Mercedes-Benz Vans melabur 50 juta dolar AS dalam usaha sama baru itu. Untuk Perkhidmatan Mobiliti Daimler, Volker Mornhinweg akan menyertai lembaga pengarah Via.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Beribu pejabat di New York, perkhidmatan shared ride yang berjaya di New York, Chicago, dan Washington D.C. menyediakan lebih daripada 1 juta tunggangan sebulan, dan teknologi revolusionernya dilesenkan oleh rakan kongsi di seluruh dunia.

Previous post

Brabus Rocket 900 - Convertible Terpantas Dunia?

Next post

Konsep MINI John Cooper Works GP

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *